Have a fucking weekend, and don´t forget to Rock n´ Roll.

Jag satt såhär på morgonen och lyssnade på lite motörhead. Så jag tänkte att jag ska berätta om när jag hade äran att få träffa Lemmy i Sundsvall.  Lemmy är för mig en rock ikon och legend ( som han är för många) och jag kommer bära med mig minnet av honom föralltid. Har funderat på en liten hyllningstatuering men vi får se.
 
 
Nåväl. 2011 kom jag hem i Juni från Australien efter att ha bott där ett år. Skaffade mig en källarlägenhet i Övik och började jobba på Harrys (igen som många gånger tidigare). Min bästa vän och barndomsvän Mikaela bor i Nora utanför kramfors och jag har alltid genom åren spenderat den tid jag kan hos henne och Hampus.  Mikaela och hampus fick ett par nya grannar detta år ( eller året innan?) nämligen Jannike Björling,  som varit tsm med Björn borg. Så vi brukade umgås med Jannike och hennes kille ofta och festa ihop. 
 
Jannike hade vari med i programmet kändisdjungeln med Mikkey Dee. Och när Motörhead skulle till Sundsvall för sin spelning i december så bjöd Jannike med mig, mikaela och hampus. Vip -biljetter och allt -- JOTACK! 
Jag fick samtalet av mikaela en dag efter jobbet (6e december) så jag blev asglad, of course och tog mig en rejäl Jack och Cola innan jag drog hem till Joel som jag träffade då. På natten började min telefon ringa från dolt nummer. Jag tryckte bort samtalet, stängde av ljudet och la telefonen bredvid mig i sängen. Men den slutade inte ringa, och tillslut när jag kollar på skärmen och ser mammas nr så svarar jag snabbt. Tänkte att något måste ha hänt.
Mamma skriker i telefonen och frågar om jag är okej, vart jag är och frågar om jag är hemma och att jag måste vakna och ta mig ut isåfall. Jag fattar ingenting . " ditt hus brinner!! " skriker mamma.
Tydligen har polisen ringt mamma då dom inte fått tag på mig, och mamma i kramfors hade fått samtal att hennes dotters hyreshus brinner att dom inte får tag på mig. Då jag bodde på bottenvåningen så hade dom behövt slå in rutorna för att ta ut mig ifall jag sov. Jag minns inte så mycket efter det, förutom att jag kollar ut genom fönstret och ser långt bort hur mitt hus brinner, det lyser på himlen! klockan kanske var vid 04 när detta händer.  
Jag och joel sätter oss i en taxi och jag kommer fram till ett hus som ska brinna till grunden den natten. Jag står och äger bara kläderna jag har på mig, och ingen hemförsäkring hade jag heller. Jag kan inte beskriva känslan, det var fruktansvärt!  Blev intervjuad på morgonen av lokal tv och det finns kvar att se idag.
 
 
Nåväl, detta hände natten till den 7e december men det var verkligen inget som hindrade mig från att åka ner till Sundsvall den 13e. Och det är det som gör att jag minns det extra mycket.
Själva konserten var givetvis asbra, och vi fick sitta i mikkeys loge innan och hänga backstage med alla. Fick massa sköna bilder men jag har tyvärr dom på en hårdisk i övik nånstans. Nåväl. Mikaela har också så jag ska försöka få tag på alla. Lemmy gick utanför logen nu och då och mikaela och jag var så star-strucked att vi inte vågade gå fram till honom.  Vi stog mest och gapade. 
När konserten var slut och vi skulle hoppa in i vår mini-buss och åka vidare tänkte jag och mikaela " nä vafan" . Vi kunde ju inte ha den här möjligheten och INTE säga något eller ta kort med Lemmy. 
Så vi gick ut till turnébussarna och möttes av en roadie som bar på en back coca-cola. Vi sa att vi gärna ville träffa Lemmy och han sa att han "skulle se vad han kunde göra". Vi stog säkert i regnet i 10 minuter och när vi tänkte gå tillbaka till dom andra så skrek killen från en av bussarna att vi skulle komma. Vi fick gå "ombord" och där inne satt Lemmy i en soffa läsandes bok. Jag har svaga minnen av denna stund men vi fick sätta oss i soffan , och pratade lätt där jag bland annat tog upp branden som hänt några dagar tidigare.
Jag fick fina ord av honom och vi tog både autografer och bilder. Det jag minns från bussen är att han hade stora godis -glas- burkar på "köksbänken". En var full med godis löständer, haha!
 
Tillslut upptäckte hampus och nån annan att vi hade fått gå ombord turnebussen Lemmys och dom började slå på utsidan. Då vart det lite konstig stämning så vi klev av och tackade för oss.
 
Sedan fortsatte kvällen inne i sundsvall, där jag fick hjälp av en kille i baren ( då nått äckel försökte grabba tag i mig). Han visade sig vara Janne i Kristet utseende och vi hamnade på efterfest där. Vi fick lyssna på deras kommande album som inte hade släppts än och jag däckade i hallen. haha ! Nåväl, jag hade kontakt med Janne ett tag efteråt sporadiskt på sms. Det var ett bra avslut på en i övrigt grym kväll. 
 
 
Rest in peace Lemmy v
 
 
 
 
 
 
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se


HannaVic logotype