Up north

alltså, jag vet. Jag är sämst. Skulle egentligen behövt skriva en rejäl genomgång av vad som hänt sedan sist men jag orkar faktiskt inte ;) Blir en liten genomgång av helgen istället.
 
Min praktik började i torsdags, den ska jag ha i 6 veckor på en förskola i Haga. Känns roligt ! Och skönt att slippa pendla till Ö-vik som förra året, även om jag älskade att vara i Ö-vik på skogsgläntan. 
Nåväl, efter första dagen körde jag och Andreas upp till Luleå, och spenderade natten hos hans pappa och Britta.
Vi blev bjudna på supergod middag sedan blev det dock tidig kväll då vi var helt slut.
 
Tidigt på fredagmorgon körde vi upp till Jokkmokk. Andreas farfar bor där och vi har varit upp 1 gång tidigare för två år sedan. Vi gick på marknaden och åt gott, men som med alla andra marknader så blir man less rätt snabbt även om det är en av Sveriges största marknader... plus att det var riktigt kallt, så fötterna frös snabbt.
På kvällen kom en hel drös av andreas släkt och vi käkade middag ihop innan vi körde en liten " förfest" . Kvällen spenderades i öltälten. Det är riktigt kul i dom faktiskt, livband, mycket folk och bra stämning. Det är väldigt mycket "lokala" som är där, och mycket samer. Det är faktiskt en upplevelse i sig att vara i bara öltätet på kvällen;) hah!
 
Igår åkte vi till luleå rätt tidigt (säkert lite för tidigt) och checkade in på hotell Savoy. Vi bodde i en superfin svit och jag njöt i stora drag av att få bada badkar och riktig må! På kvällen åt vi på CG´s och det var sjukt bra.
 
Nu har jag äntligen landat i soffan och ska ladda för superbowl , men tills dess - vikings;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se


HannaVic logotype